Rozwój firmy działającej w obszarze ecommerce wiąże się z rosnącymi potrzebami, które dotyczą realizowania procesów logistycznych na jak najwyższym poziomie. W wielu przypadkach niezwykle pomocne okazuje się skorzystanie z usługi, jaką jest fulfillment dla ecommerce pozwalający na usprawnienie procesu realizacji zamówień. Na czym polega obsługa logistyczna realizowana przez zewnętrznego operatora i jakie korzyści za sobą niesie? Dowiesz się z tego artykułu!
Czym jest fulfillment dla ecommerce?
Fulfillment dla ecommerce to kompleksowy model obsługi logistycznej, który realizowany jest przez zewnętrznych operatorów. Skorzystanie z tej usługi pozwala na oddelegowanie wszelkich zadań i procesów logistycznych, na które składają się magazynowanie towarów, pakowanie i kompletowanie zamówień oraz ich wysyłka do klienta końcowego. Niektórzy usługodawcy zajmują się także świadczeniem szeregu dodatkowych usług, takich jak obsługa zwrotów i reklamacji czy pakowanie zamówień według specjalnych wytycznych.
Fulfillment dla ecommerce – co można zyskać?
Firmy działające w obszarze ecommerce coraz częściej decydują się na skorzystanie z usługi fulfillmentu, która pozwala na usprawnienie prowadzonego biznesu oraz zapewnienie sobie możliwości nieustającego rozwoju. Sklepy online doceniają fulfillment także za szereg innych korzyści, jakie niesie za sobą to rozwiązanie. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć czynniki, takie jak:
- zwiększenie jakości obsługi logistycznej,
- oszczędność czasu,
- efektywna obsługa wzrastającej liczby zamówień,
- zamiana kosztów stałych na koszty zmienne zależne od rzeczywistej liczby zrealizowanych zamówień,
- zyskanie przewagi konkurencyjnej poprzez szybkie i sprawne realizowanie kolejnych zamówień,
- możliwość rozwoju na rynkach zagranicznych.
Fulfillment — dla kogo?
Usługa fulfillmentu obejmuje szereg działań składających się na kompleksową obsługę logistyczną, która dedykowana jest wszystkim firmom działającym w branży ecommerce. Z tego typu usług z powodzeniem korzystają zarówno właściciele małych, średnich i dużych sklepów internetowych, jak i producenci i dystrybutorzy produktów z branży fashion, branży kosmetycznej, branży meblowej, branży zabawek i artykułów dziecięcych czy branży spożywczej. Wszystkie firmy działajcie w obrębie tych obszarów, mogą zdecydować się na współpracę z firmą 3LP będącą jednym z największych centrów logistycznych w Polsce. 3LP zajmuje się realizację zautomatyzowanych usług logistycznych w zakresie magazynowania, pakowania i dystrybucji produktów oferowanych przez firmy działające w obszarze ecommerce.