Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? To pytanie, które zadaje sobie każdy sprzedający towary w sieci, a zwłaszcza osoby prowadzące biznes bez większych sukcesów. Co możesz zrobić, jeśli większość klientów porzuca koszyk albo liczba odwiedzin na Twojej stronie jest zbyt mała?

Zadbaj o aktualną szatę graficzną

Wygląd nie jest najważniejszy, ale nowoczesny sklep zachęca do pozostania na stronie. Gdy użytkownik widzi przestarzałą szatę graficzną, ma ochotę wyłączyć okno i pójść do atrakcyjniejszej wizualnie konkurencji. O tym, jak istotna jest grafika najlepiej świadczą badania, w których ładniejsze strony były oceniane jako bardziej… praktyczne! Niestety podświadomie wszyscy ulegamy złudzeniu, że to co piękniejsze jest lepsze również pod każdym innym względem. Wykorzystaj tę regułę w swoim sklepie i zaprezentuj klientom nowoczesny design.

Nowy szablon sklepu powinien mieć jeszcze jedną zaletę, której zwykle pozbawione są stare strony – responsywność. Innymi słowy: powinien automatycznie dopasowywać się do ekranów o różnej wielkości.

Zbadaj usability

Responsywność jest tak ważna, bo zwiększa usability sklepu internetowego, zwłaszcza na mniejszych ekranach. Pojęciem usability określa się „praktyczność” strony”. Pomyśl o tym, czy łatwo można obsługiwać Twoją stronę – czy jest ona intuicyjna, zrozumiała i wygodna dla użytkownika.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Zbadaj usability na wszystkich poziomach. Przejdź całą ścieżkę zakupową i zastanów się, czy użytkownik może gdzieś natrafić na problem z obsługą. Poproś o dokonanie zakupu przez znajomych i zobacz, jak sobie poradzą. Popraw kroki, które budzą wątpliwości.

Zainwestuj w profesjonalny marketing

Jeśli na poważnie myślisz o biznesie, warto zainwestować w profesjonalny marketing. Doświadczona agencja pomoże Ci zadbać o sprzedaż na każdym etapie funkcjonowania sklepu. Możesz pokusić się o zmianę wizerunku marki lub po prostu zamówić kampanię reklamową. Umiejętnie poprowadzony marketing może zwiększyć sprzedaż wielokrotnie, dlatego oszczędzanie na tym elemencie nie jest właściwym rozwiązaniem.

Zacznij pozycjonować sklep internetowy

Skoro mowa o marketingu, to nie sposób nie wspomnieć o pozycjonowaniu. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? SEO to jedna z najlepszych odpowiedzi na to pytanie. Mowa o działaniach mających na celu podniesienie pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych, tak by po wpisaniu zapytania związanego z Twoją branżą, użytkownik zobaczył adres Twojej witryny wśród pierwszych wyników.

Zoptymalizuj stronę zgodnie z wytycznymi Google i poszukaj w sieci poradników dotyczących pozycjonowania sklepu. Dobrym pomysłem będzie również zlecenie pozycjonowania zewnętrznej firmie z branży SEO.

Cross sell oraz up sell

Kolejny sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym to techniki nazywane cross sell oraz up sell. Pierwsza z nich oznacza proponowanie produktów związanych z tym, który kupuje klient. Podpowiedź może się pojawić już na karcie produktu, w koszyku a nawet w mailu wysłanym po zakupach. Up sell również polega na proponowaniu rozszerzenia kupna, ale w tym wypadku chodzi o oferowanie droższej, większej albo lepiej wyposażonej wersji produktu.

Nie zapominaj o klientach

Proponowanie produktów nie musi dotyczyć jedynie klientów, którzy właśnie dokonują zakupów. Odezwij się również do tych już po konwersji. Wyślij maila z propozycją lub zainwestuj w spersonalizowaną reklamę, która pojawi się na przeglądanych przez użytkownika stronach.

Działaj w social media

Obowiązkowym elementem podnoszenia sprzedaży w sklepie internetowym są również działania w mediach społecznościowych. Prowadź konta w social media lub zleć to zadanie profesjonalistom. Staraj się regularnie utrzymywać kontakt z kupującymi. Oferuj ciekawe informacje, konkursy z wartościowymi nagrodami i odpowiadaj na wszelkie pytania. W długiej perspektywie społecznościowy wysiłek zawsze się opłaca.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here