Każda firma, która poważnie myśli o osiągnięciu sukcesu na rynku powinna zadbać o odpowiednio prowadzone działania marketingowe. Te kojarzą się nam głównie z prowadzeniem profili społecznościowych czy tradycyjną reklamą telewizyjną. Warto pamiętać jednak o jeszcze jednej gałęzi marketingu – tak zwanym marketingu lojalnościowym.
Pozyskać, czy utrzymać?
Głównym celem marketingu lojalnościowego jest nie tylko utrzymanie klientów, którzy już korzystają z naszych usług, ale także możliwość pozyskania nowych. Co więcej nie jest to tak trudne zadanie jak mogłoby się wydawać. Wystarczy dobrze zaplanowana i odpowiednio przeprowadzona akcja. Aby była ona możliwa musimy dokładnie określić nasz cel i poznać grupę docelową. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ dzięki temu dobierzemy komunikat, mechanikę i oczywiście nagrody związane z marketingiem lojalnościowym.
Kto powinien go wykorzystać?
Marketing lojalnościowy można zastosować w niemal każdej branży. W związku z tym, że programy lojalnościowe mogą przybrać różne oblicza, bez problemu dobierzemy ten najlepszy do specyfiki naszej branży. Jedną z popularniejszych możliwości są oczywiście naklejki lub specjalne karty promocyjne. Jeśli jednak chcemy iść z duchem czasu możemy wykorzystać bardziej nowoczesne rozwiązanie. ZenCard daje nam możliwość stworzenia programu, który będzie działał przy użyciu terminali płatniczych. To proste i innowacyjne rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Co ważne system ten jest całkowicie bezpieczny, dlatego użytkownicy będą z niego chętnie korzystać. Podczas rejestracji będą musieli jedynie podać swój numer telefonu i zaakceptować regulamin.
Najlepszy czas
Tak naprawdę ciężko jednoznacznie powiedzieć, kiedy najlepiej wprowadzić program lojalnościowy. Wszystko zależy od tego w jakiej branży pracujemy i tego jak często wracają do nas klienci. W niektórych branżach duży zysk wygeneruje osoba, która wróci do nas dwa razy, w innych potrzebujemy kilkunastu spotkań z jednym konsumentem. Warto wiec obserwować rynek i na tej podstawie wybrać najlepszy dla nas czas.