Tani marketing brzmi jak oksymoron, jednak żaden przedsiębiorca nie chce poświęcać majątku na kampanie reklamowe, które nie zawsze odnoszą pożądany skutek. Właściciele małych i średnich firm wolą ciąć koszty i zamiast zatrudniać speców marketingu, samodzielnie wypromować swoją markę. Na szczęście nie musisz dysponować skomplikowanymi narzędziami ani specjalistyczną wiedzą, by zdobyć klientów. Niskobudżetowa reklama jest w zasięgu ręki, dlatego prezentujemy Ci proste sposoby na tani marketing.
Zaistniej w social mediach
Nowoczesny biznes nie istnieje bez portali społecznościowych, dlatego koniecznie załóż stronę firmową na Facebook’u, Instagramie, Twitterze i innych podobnych witrynach. Sama rejestracja nie przysporzy Ci klientów, dlatego musisz poświęcić trochę czasu – zrób atrakcyjne zdjęcia, dodawaj angażujące posty, odpowiadaj na komentarze, udzielaj się w grupach dyskusyjnych. Taka niskobudżetowa reklama pozwoli Ci „zaprzyjaźnić się” ze społecznością w Internecie i tym samym zdobyć nowych klientów. Promocja firmy na Facebook’u to prosty sposób na tani marketing, jednak w miarę rozwoju działalności, warto zaznajomić się z dodatkowymi narzędziami i bardziej zaawansowanymi możliwościami tego potężnego medium społecznościowego.
Dbaj o dobrych klientów
Masz stałych odbiorców, którzy regularnie robią u Ciebie zakupy lub zamawiają Twoje usługi? W takim razie nie pozwól, by uciekli do konkurencji! Prostym sposobem na tani marketing jest ekskluzywne traktowanie najlepszych klientów. Możesz wysyłać im maile z indywidualnymi kodami promocyjnymi, które będą mogli zorganizować w ciągu najbliższych tygodni – w ten sposób nie tylko utrwalisz relację z klientem, ale i zachęcisz go do ponownej konwersji (oczekiwanego działania np. zakupu). Jeśli prowadzisz sprzedaż przez Internet, nie zapominaj o gratisach. Niewielki bonus dodany do paczki podniesie poziom satysfakcji klienta i dodatkowo pozwoli wypromować inny, niezamówiony przez niego produkt. Pamiętaj – zadowolenie klienta to najskuteczniejsze narzędzie promocji.
Pokaż się społeczności
Niskobudżetowa reklama wymaga Twojego zaangażowania i otwartości. Jeśli dopiero startujesz z biznesem i nie masz pojęcia, musisz wyjść naprzeciw kontrahentom i potencjalnym klientom. Zlokalizuj w swojej okolicy organizacje biznesowe, których zadaniem jest wspieranie początkujących przedsiębiorców. Dołącz również do internetowych społeczności o profilu zawodowym – GoldenLine, LinkedIn, Profeo.pl czy Biznes-Klasa, dzięki stworzysz sieć kontaktów z kontrahentami. Jeśli zależy Ci przede wszystkim na klientach, zaistniej na forach i blogach o tematyce zbliżonej do charakteru Twojej działalności. Prostym sposobem na tani marketing jest pisanie merytorycznych postów z profilu firmowego, gdzie w stopce umieścisz namiary na swoją firmę.
Pozycjonuj swoją stronę www
Wprawdzie pozycjonowanie i optymalizację strony www najlepiej zlecić profesjonalistom, ale sam również możesz podjąć samodzielne kroki, które przybliżą Cię do klientów i… robotów Google. Przede wszystkim zadbaj o treści na swojej witrynie – zamieść na niej ciekawostki, merytoryczne wpisy blogowe, artykuły poradnikowe oraz unikalne i dokładne opisy swoich produktów lub usług. Wyszukiwarka lubi również częste aktualizacje, dlatego warto systematycznie urozmaicać stronę i delikatnie zmieniać jej wygląd. Linkowanie to kolejny prosty sposób na tani marketing i tu warto poprosić swoich bliskich i znajomych, aby zamieszczali odnośniki do Twojej strony na swoich profilach społecznościowych, blogach, forach i witrynach tematycznie zbliżonych do Twojej branży.